Формувальне оцінювання


Формувальне оцінювання
Ефективність формувального оцінювання значною мірою залежить від вибору техніки, за допомогою якої воно проводиться. Проектуючи урок, учитель має визначитись, що саме необхідно оцінити на даному етапі та яким чином будуть використані результати оцінювання. З великої кількості технік формувального оцінювання кожен педагог обере ті, які найкраще відповідатимуть потребам учнів, з якими він працює, поставленим цілям та стилю викладання.
Різні техніки формувального оцінювання допоможуть досягненню таких цілей: мотивувати та надихати учнів, формувати позитивну самооцінку; визначити рівень індивідуального та групового поступу в навчанні; діагностувати зони росту; ідентифікувати слабкі місця; виміряти емоційну атмосферу класу тощо.
Техніки формувального оцінювання не мають бути складними та часовитратними. Однак є кілька аспектів, які мають вирішальне значення для їх ефективності. Так, формувальне оцінювання має:
·         орієнтуватися на досягнення певної цілі. Формувальне оцінювання ґрунтується на тому, що відбувається у процесі навчання та спрямовує учнів на успішність. Воно має бути конкретним, спостережуваним та вимірюваним;
·         зосереджуватися на навичках мислення вищого порядку. Важливо, аби техніки формувального оцінювання передбачали розвиток не лише відтворення, а й таких мисленнєвих навичок, як застосування, аналіз, оцінка та створення;
·         передбачати відповідальність учнів за індивідуальну діяльність. Групова оцінка корисна, проте точне визначення конкретних потреб дитини дає простір для організації подальшого персоналізованого навчального процесу. Це налаштовує учнів на успіх;
·         бути «вшитим» в урок. Не змінюйте хід уроку, щоб обов’язково включити формувальне оцінювання заради формувального оцінювання. Деякі техніки формувального оцінювання достатньо складні, інші - легко застосувати навіть маючи обмежений досвід. Деякі техніки можна використовувати спонтанно, а деякі потрібно планувати заздалегідь. Важливо лише те, що формувальне оцінювання має бути органічно вплетено/вбудувано в урок.

Комментариев нет:

Отправить комментарий